Marknadsföring är inte gratis, men för att öka företagets försäljning och vinst måste du investera i reklam. Om du håller på att bygga upp ditt företag kan budgeten vara lite tajt. Ett sätt att både få råd med en bra mobil och samtidigt kunna satsa på marknadsföring är genom att köpa en begagnad iPhone med garanti. Lägg pengarna där de kommer att växa och ge dig mer inkomst, inte på nya prylar som snabbt förlorar i värde.

Ny begagnad iPhone

Som företagare behöver du en mobil oavsett om du har en affär, erbjuder service eller driver en onlinebusiness. Och du behöver en bra mobil. Samtidigt måste du få företaget att växa. Då är det smart att du investerar dina pengar där du får maximal utdelning. Och det är inte i en ny mobiltelefon, utan i din marknadsföring och produktutveckling. Idag kan du köpa en ”ny” begagnad iPhone med garanti. Du sparar tusenlappar, bokstavligen, vilket ger mer pengar på bankkontot. Köp din nya begagnade iPhone X hos mResell som har alla iPhonemodeller, MacBooks, iPads och Apple TV. Allt för Applefamiljen, utan att det kostar för mycket.

Investera i marknadsföring

När du köpt din iPhone så har du en bra mobil att använda när du ska marknadsföra ditt företag. Alla företag som växer fokuserar på marknadsföring. Vilken slags reklam som du ska satsa på beror på vad du säljer. Ta först reda på vilka plattformar som dina (presumtiva) kundgrupper håller till på och bygg sedan upp din närvaro. Vissa företag ska både satsa lokalt, som i en lokaltidning, med reklamblad och i lokalradion, och på nätet. Andra företag bara ska marknadsföra sig online. Den bästa marknadsföringen är när dina kunder berättar om dig för andra. Men det kräver att de först upptäckt dina produkter eller tjänster.

SMS-kampanjer

En smart marknadsföringsmetod är sms-kampanjer. Med din ” nya” iPhone kan du börja bygga upp dina kampanjer. Det som är så bra med just sms-kampanjer är att dina meddelanden nästan garanterat kommer att bli lästa. När du skickar ut mejl eller inlägg på sociala medier finns det en risk att dina texter faktiskt inte blir lästa. Dina kunder måste aktivt öppna nyhetsmejlet och sedan läsa texten. Ett sms syns på mobilens skärm innan du ens har öppnat sms:et. För att dina sms-kampanjer ska bli lyckade får du inte spamma dina kunder med meddelanden. Skicka bara ut ett meddelande i månaden per kundgrupp, så hinner de inte lessna på dig. Du måste också komma till sak på en gång. När det plingar till i fickan på kunden och den tar fram mobilen och tittar på skärmen måste de se ett erbjudandet som verkligen lockar dem, som ”50 % rabatt” eller ”Supersale på utemöbler” eller dylikt. Dina sms måste alltid ha ett mervärde för kunderna.

av kalle